4. díl – strategie bitvy s SMG

2015-01-29_00022V minulém díle jsme si představili bitvu, nyní se však podíváme na strategii s tou nejzákladnější zbraní ze hry. Jsou jimi SMG. Zkratka SMG je složenina slov Subatomic Machine Gun. Jde o zbraň určenou na střední vzdálenost, která se snaží nepříteli dělat konzistentní poškození. To znamená že na boj z blízka není tím nejlepším řešením a zase naopak střílet s ní přes půl mapy dobré taky není, navíc na velkou vzdálenost je velmi nepřesná a když už něco zasáhnete, bude to spíše jen škrábnutí než nějaké silnější poškození.

Robocraft_Lasers
Minimální level 1
Rychlost střelby N/A
Klasifikace rychlá střelba
Odskok malý
Rotace 360
Náklon 118
Rychlost rotace N/A

SMGček je možné na robota umístit až šest, přičemž každé z nich přidává 1RPS (Rounds per second, přesněji Rate of fire in rounds per second). Tato hodnota udává, jak rychle bude možné s jedním dělem střílet. Pokud tedy na robota umístíte pouze jedno dělo, bude robot střílet jen jednou za vteřinu, pokud umístíme děla dvě, bude to 2x během jedné vteřiny, takto to funguje až do maximálních šesti děl. Nad tuto hodnotu žádná ze zbraní nejde. To ale neznamená, že SMGček nemůže být na robotu více. Může! Může jich tam být tolik, kolik vám dovolí CPU (viz první díl). Ale v takovém případě jich stejně více než 6 střílet nebude.

Strategie, kdy umístíte na robota více než jen šest děl je vhodná zejména v případě, kdy se rozhodnete jít do šarvátky s nepřátelským robotem. Všechny kostičky, ze kterých je robot postaven, včetně děl lze z robota ustřelit. Pokud jich máte jen šest a nepřítel vám tři ustřelí, střílíte pouze třemi, což vás hodně znevýhodňuje, protože nepřítel má tak vyšší palebnou sílu (za předpokladu že má také SMG a vám se nepodaří ani jedno dělo ustřelit). Pokud jich však budete mít na robotu více, třeba deset, ztráta tří vás nijak neznevýhodňuje, protože pořád ještě střílíte stejně rychle a do té doby, dokud vám nepřítel neustřelí alespoň polovinu děl, jste pořád stejně silní.

Největší slabinou všech robotů je sedačka velitele. Velmi mnoho hráčů jí umístí na střed robota a také mnoho nepřátel s tím počítá. Pokud dojde k zasažení velitele, byť tou nejslabší kulkou, robot se automaticky rozpadá a již není možné v této bitvě nadále pokračovat. Jeho umístění a následné obrnění tak, aby nebylo možné jej zasáhnout je tedy opravdu velmi klíčové. V prvních bitvách si můžete všimnout začínajících hráčů, kteří dělají naprosto základní chybu. Tou je umístění sedačky velitele někam nahoru na tank, nejlépe mezi děla, tedy nepřítel když na takový tank útočí má velmi jednoduchý cíl a takový tank je velmi zranitelný. Velitel musí být vždy skryt co možná nejlépe!

Nyní se pojďme podívat na to, jak správně stavit robota. Ke každému dělu se pojí i několik pravidel, které je dobré dodržovat, ukážeme si tedy jeden příklad, na kterém si vysvětlíme chyby, které popíšeme.

2015-01-30_00005 2015-01-30_00006

Vezmeme tedy toto vozítko, které má hned několik chyb, kterých se začínající hráči dopouštějí.

  • Umístění SMGček je takové, že při střelbě do předu budou střílet pouze dvě, a to pouze ty přední. Oni ve hře sice podle efektu střílejí všechny, nicméně kulky z těch ve druhé a třetí řadě se zaráží o ty v té první. Ve výsledku střílíte pouze dvěma děly, což je neefektivní vzhledem k počtu přidělaných děl.
  • Umístění sedačky řidiče je špatné, stačí jedna rána a z tanku nic nezbude, proto je tato konstrukce pro boj velmi špatná, nicméně i tak se s ní jistě ve hře setkáte u hráčů, kteří zatím nemají žádné zkušenosti.
  • Třetí chyba se týká umístění přední řady děl a kol. V Robocraftu platí, že vše, co je přiděláno k jedné kostičce je zničeno ve chvíli, kdy je tato „nosná“ kostka zničena. V tomto případě jsou děla v první řadě pouze na jedné kostce, pokud dojde k ustřelení pouze jedné kostky pod dělem, přicházíte o jedno dělo a zároveň i o přední kolo. Vzhledem k tomu, ze tato bílá základní kostka má armor pouze 50, tak jedna rána z SMG T1 (síla poškození je v tuto chvíli 98, viz obrázek na začátku článku) tuto kostičku ihned zničí a také vše k ní přilehlé. Ukážeme si ještě jeden příklad.
2015-01-30_00008 2015-01-30_00007
  • V tomto případě jsou děla umístěny lépe, ale jen k počtu, který bude najednou střílet, zde si žádné dělo nepřekáží a pří střelbě dopředu budou střílet všechny, přesně tak, jak by správně měli. Navíc umístění sedačky je sice stejné, ale je lépe chráněna před poškozením. Před sedačkou jsou dvě vrstvy (jedna přímo před ní, druhá z Tčka na kterém jsou děla), to znamená, že kulka z SMG T1 nemůže k řidiči prolítnout.
  • Tato konstrukce sice lépe chrání řidiče, nicméně umístění děl oproti předchozí je o hodně horší. V tomto příkladu stačí pouze jedna rána do nohy T a již nemáte čím střílet. Jak jsem již psal výše, ustřelením jedné kostičky bude zničeno vše, co je na ní závislé. Vždy tak zůstává ta část, na které je přidělána sedačka.
  • Navíc tato konstrukce pořád neřeší problém s ustřelením předních kostek, na kterých je závislý pohon přední části. Pokud by se tak stalo, že nepřítel ustřelí předek, nebude možné s vozítkem zatáčet (o pohyb dopředu a dozadu se starají zadní kola).

Nyní si tedy pojďme ukázat to, jak by měl být robot řešen, aby střílelo všech šest děl a navíc aby byl chráněn velitel.

2015-01-30_00009 2015-01-30_00011

Když se podíváme na toto řešení, je naprosto ideální. Pokud pominu fakt, že je celý robot tvořen pouze z bílých kostek, které jsou velmi slabé a bylo by vhodnější použít pro první úroveň robota hnědé a nebo zelené z té druhé. Má robot vše, co by měl mít pro úspěšné absolvování bitvy.

  • Děla jsou umístěny tak, aby střílely dopředu vždy všechny, navíc se zde našlo i místo pro jedno dělo navíc, jedno je tedy rezervní pro případ, že by jedno bylo zničeno.
  • Je chráněn velitel robota, pro jeho zasažení je zapotřebí buď do tanku střílet z druhé strany, tedy zezadu a nebo se prostřílet větší vrstvou zepředu, ale to není zrovna jednoduché.

Pokud se tedy rozhodnete postavit robota první úrovně, mějte na paměti těchto pár základních pravidel:

  • Děla nesmí být v zákrytu, jinak nestřílí (zákryt nemusí být jen jiným dělem, ale třeba i jinou kostkou).
  • Mělo by být alespoň jedno dělo rezervní pro případ zneškodnění některého z těch aktivních.
  • Velitel robota musí být chráněn.
  • Čím pevnější kostky, tím tank déle vydrží.
  • Čím silnější děla, tím je poškození udělené nepříteli vyšší.
  • Děla mají větší přesnost při stojícím vozidle.
  • Děla nejsou určeny pro boj přes půl mapy. Na velkou vzdálenost jsou velmi neefektivní a mají malou přesnost.



1. díl - první tank a první tier

Hra nás přivítá lehce zmateně, to z toho důvodu, že to první co budete muset vytvořit je nový tank. Zde budou mít trochu výhodu hráči hry Minecraft. Tank se zde vyrábí stejným způsobem, nicméně je zde rozšíření o několik nových typů bloků. Pojďme si je tedy shrnout.

2. díl - technologický strom

V minulém díle jsme se seznámili se stavením robota. Nyní se na předchozí díl pokusíme trochu navázat a budeme se zabývat technologickým stromem. Technologický strom je strom, který nám ve hře odemyká nejrůznější technologie, těmi je zde myšleno lepší a silnější kostičky pro stavení robota, výkonnější kola...

3. díl - první bitva

Po vzoru předchozích dílů by jsme již měli mít vytvořeného robota, se kterým se budeme v následující bitvě zúčastňovat. Jen rychle shrnu, že robot musí mít sedačku řidiče a měl by mít kola pro pohyb po mapě a alespoň jednu zbraň.

5. díl - strategie bitvy s Rail Gunem

Bitva s Rail Gunem se diametrálně liší od té s SMG. Roboti, kteří mají osazený Rail Gun funtují jako snipeři. To znamená že nejlepší jak s nimi hrát je si najít na mapě pěkné místo, odkud je dobře vidět na místo, kde se střetávají fronty obou týmu a pěkně, zlehka tam odtud střílet a ukazovat svou palebnou sílu pěkně z dálky.

6. díl - Strategie bitvy s plazmovým dělem

V minulých dílech jsme se zaměřili na bitvy s SMG a Rail Gunem. Obě strategie jsou od sebe velmi odlišné. Ta, kterou si představíme nyní je také jiná. Plasma Launcher je dělostřelecká zbraň, která vypouští plazmový projektil, který při kontaktu s pevným objektem vytváří mohutnou explozi.

7. díl - Strategie bitvy s Nanotech Disruptorem

Nanotech Disruptor, zbraň dostupná na vyšších levelech, přesněji od šestého. Není výjimečná silou, ale tím, že hráč, který s ní má osazeného robota, funguje jako healer. Pokud se s ní však rozhodnete útočit na nepřítele, bude dělat jen poškození, které se rovná 1/3 SMG stejného levelu.

8. díl - Pohybujeme se na kolech

Okolo zbraní se zde řeklo již dost, postupně a pomalu jsme si rozebrali, čím je možné ve hře střílet. I když jsme zatím, můžeme říci záměrně, vynechali Tesla Blade, protože je v současné době používá jen velmi málo hráčů a nejedná se o zbraň v pravé slova smyslu.

9. díl - Pohybujeme se na pásech

V minulém díle jsme načali pohony a věnovali se tomu základnímu, což byla kola. Nyní se pojďme podívat na pásy, to je další dostupný pohon určený pro pohyb robota na zemi. Pásy jsou dostupné od třetí úrovně a je tedy možné osadit je na robota již od této rané úrovně.