6. díl – Strategie bitvy s plazmovým dělem

2015-02-11_00001

V minulých dílech jsme se zaměřili na bitvy s SMG a Rail Gunem. Obě strategie jsou od sebe velmi odlišné. Ta, kterou si představíme nyní je také jiná. Plasma Launcher je dělostřelecká zbraň, která vypouští plazmový projektil, který při kontaktu s pevným objektem vytváří mohutnou explozi. Hlavní nevýhoda je zpětný ráz, pomalá rychlost při otáčení věží, a skutečnost, že síla rotace může destabilizovat nebo převrátit malá či lehká vozidla.

Plasma_Cannons_L5
Minimální level 3
Rychlost střelby 3″+0.4″/Lnchr
Klasifikace Bombardování
Odskok Střední
Rotace 360
Náklon
Rychlost rotace 90°/0.9″

Plasma launcher není možné použít od první úrovně jako je tomu v případě SMG, ale nemusíte na něj čekat tak dlouho jako na Rail Gun. Je k dispozici již od třetí úrovně a nabízí opravdu ničivou sílu, ta je ovšem vykoupena jinými problémy. Plazmové dělo má jedinečný styl střelby. Ve srovnání s Rail Gunem nebo SMG, kdy když je na robota umístěno několik střeleckých věží, tak ty střílí postupně, u plazmy tomu tak není. Všechna plazmová děla, až do maximálního počtu 6 ks, stejně jako u ostatních zbraní, střílí najednou. To znamená, že ve chvíli střelby se uvolní projektil ze všech děl najednou a na nepřítele v případě zásahu dopadá ničivá síla. Ta je bohužel ale opět kompenzována tím, že doba nabíjení je dlouhá a navíc projektily nelítají rovně, ale dělají oblouček. Tím pádem s postupnou vzdáleností klesá i výška, navíc rychlost projektilu je opět velice slabá.

Určit přesně vzdálenost, pro kterou je tento typ děla určen lze jen velmi těžko. Ničivé následky má tato zbraň v každém případě, nicméně pomalá rychlost přebíjení a nepřesná střelba na dálku z ní nedělá zrovna vhodného pomocníka k boji. To ale neznamená, že při troše zkušenostech se na velkou vzdálenost netrefíte. Pokud se naučíte odhadnout míru poklesu projektilu ve vztahu ke vzdálenosti, máte, dá se říci eso v rukávu. Pro nepřítele to pak může mít až anihilační následky.:)

2015-02-11_00003Na problém ale zcela jistě narazíte ve chvíli, kdy se dostanete do bezprostředního kontaktu s nepřítelem, který má SMG. Samo SMG by takový problém nebyl, sice pro vás bude velmi otravné, protože střílí opravdu velmi rychle, nicméně s malou silou. Pokud se totiž s plazmou trefíte, je velmi možné, že nepřítel nebude mít rázem čím střílet. Bohužel, s tímto se dostáváme k další nevýhodě. Pokud nedej bože nepřítel bude rychlý, má plazma hodně nevýhod. Již byla zmíněna pomalá rotace věže, která rozhodně nezlepšuje šanci zasažení nepřítele. Tím druhým, ne příliš dobrým parametrem, je rychlost projektilu. Pokud bude protivník velmi rychlý, může se stát, že jste sice zaměřili správně, ale než tam projektil doletí, je nepřítel o několik metrů vedle. Takovýto boj pak pro vás může být velmi nepříjemný.

Plazmové dělo je také velmi často využíváno roboty, kteří nejsou sestrojeni pro boj na zemi. Mnoho hráčů je používá v kombinaci s lítajícími monstry, které vás z ptačí perspektivy doslova rozloží na kostičky během několika málo vteřin. Hodně hráčů totiž staví robota tak, že je vhodný pro boj na zemi, má tedy zepředu štíty, je různě profilován, aby přicházející kulky postupovaly co nejpomaleji, ale přesto hráči opomíjejí jeden fakt… Pokud se někdy stane, že něco na robota dopadne z horní části, dost často na to nejsou připraveni. Je řeč především o placatých konstrukcích robotů. Na ty je plazmové dělo jako dělané, protože na těchto robotech dovede napáchat opravdu velké škody.

[important]Plazmové dělo je vhodné na prostřelování mostů. Při střetu projektilu s pevným předmětem dochází totiž k explozi. Pokud se nacházíte pod mostem a protivník je nad vámi na mostě, skrz most jej můžete zasáhnout plazmovým dělem a způsobit mu tak velké poškození.[/important]




1. díl - první tank a první tier

Hra nás přivítá lehce zmateně, to z toho důvodu, že to první co budete muset vytvořit je nový tank. Zde budou mít trochu výhodu hráči hry Minecraft. Tank se zde vyrábí stejným způsobem, nicméně je zde rozšíření o několik nových typů bloků. Pojďme si je tedy shrnout.

2. díl - technologický strom

V minulém díle jsme se seznámili se stavením robota. Nyní se na předchozí díl pokusíme trochu navázat a budeme se zabývat technologickým stromem. Technologický strom je strom, který nám ve hře odemyká nejrůznější technologie, těmi je zde myšleno lepší a silnější kostičky pro stavení robota, výkonnější kola...

3. díl - první bitva

Po vzoru předchozích dílů by jsme již měli mít vytvořeného robota, se kterým se budeme v následující bitvě zúčastňovat. Jen rychle shrnu, že robot musí mít sedačku řidiče a měl by mít kola pro pohyb po mapě a alespoň jednu zbraň.

4. díl - strategie bitvy s SMG

V minulém díle jsme si představili bitvu, nyní se však podíváme na strategii s tou nejzákladnější zbraní ze hry. Jsou jimi SMG. Zkratka SMG je složenina slov Subatomic Machine Gun. Jde o zbraň určenou na střední vzdálenost, která se snaží nepříteli dělat konzistentní poškození.

5. díl - strategie bitvy s Rail Gunem

Bitva s Rail Gunem se diametrálně liší od té s SMG. Roboti, kteří mají osazený Rail Gun funtují jako snipeři. To znamená že nejlepší jak s nimi hrát je si najít na mapě pěkné místo, odkud je dobře vidět na místo, kde se střetávají fronty obou týmu a pěkně, zlehka tam odtud střílet a ukazovat svou palebnou sílu pěkně z dálky.

7. díl - Strategie bitvy s Nanotech Disruptorem

Nanotech Disruptor, zbraň dostupná na vyšších levelech, přesněji od šestého. Není výjimečná silou, ale tím, že hráč, který s ní má osazeného robota, funguje jako healer. Pokud se s ní však rozhodnete útočit na nepřítele, bude dělat jen poškození, které se rovná 1/3 SMG stejného levelu.

8. díl - Pohybujeme se na kolech

Okolo zbraní se zde řeklo již dost, postupně a pomalu jsme si rozebrali, čím je možné ve hře střílet. I když jsme zatím, můžeme říci záměrně, vynechali Tesla Blade, protože je v současné době používá jen velmi málo hráčů a nejedná se o zbraň v pravé slova smyslu.

9. díl - Pohybujeme se na pásech

V minulém díle jsme načali pohony a věnovali se tomu základnímu, což byla kola. Nyní se pojďme podívat na pásy, to je další dostupný pohon určený pro pohyb robota na zemi. Pásy jsou dostupné od třetí úrovně a je tedy možné osadit je na robota již od této rané úrovně.