V minulém díle jsme si řekli něco ke kostře dokumentu a také, že veškerý jeho obsah se vkládá do tagů BODY. Dnes si tedy rozšíříme znalosti toho, jak vytvářet obsah webové stránky.
Asi někteří z vás v minulém díle zkusili napsat do tagů delší text a tam kde potřebovali, vložili enter, nicméně poté zjistili, že enter se ve webové stránce nezobrazí, slouží k tomu speciální tag <br>, použití:
První řádek<br>
Druhý řádek
</BODY>
Jak si můžete všimnout, tak BR je tag nepárový, tedy neskládá se z <br></br> ale pouze jednoho tagů, narozdíl od tagu, jako je BODY, HEAD či HTML.
Další co Vás jistě při formátování textu bude zajímat jsou nadpisy. V HTML máme celkem šest úrovní. Díky nim se lépe zdůrazňuje struktura, dokonce některé SEO-MATY toto hodnotí, ale o seomatech je tento článek.
Nadpisy se tedy zapisují párovým tagem H, ke kterému je doplněno číslo 1 – 6, které značí úroveň, tedy:
<h2>Důležitý nadpis (2. úroveň)</h2>
<h3>Další důležitý nadpis (3. úroveň)</h3>
<h4>Poměrně malý nadpis (4. úroveň)</h4>
<h5>Zanořený nadpis (5. úroveň)</h5>
<h6>Malý nadpis (6. úroveň)</h6>
Je vhodné stránku správně strukturovat, lépe se v ní orientuje.
Nyní máme za sebou nadpisy, příště se podíváme, jak to funguje s odstavci a začneme něco málo o atributech.