8. díl – Pohybujeme se na kolech

2015-02-14_00003

Okolo zbraní se zde řeklo již dost, postupně a pomalu jsme si rozebrali, čím je možné ve hře střílet. I když jsme zatím, můžeme říci záměrně, vynechali Tesla Blade, protože je v současné době používá jen velmi málo hráčů a nejedná se o zbraň v pravé slova smyslu.

Dnes se proto tedy zaměříme na pohon robota, nejdříve za pomocí kol. Kolami budeme začínat z toho důvodu, že je to vůbec první pohon, který je ve hře dostupný a bude nás provázet kompletně celu hrou. Pokud se jej nerozhodneme vyměnit za některý z jiných pohonů na vyšším levelu, tím jsou:

Whell
Minimální level 1
Klasifikace Pozemní
  • Hover Blade z T2 – umožňuje robotovi levitovat nad zemí.
  • Caterpillar Track z T3 – umožňuje vyjet i po příkré skále nahoru.
  • Héliové bloky z T4, umožnují vznášení.
  • Křídla z T5 – které umožňují létání v kombinaci s Thrusterem.
  • Pavoučí nohy z T7 – díky kterým vylezete v mapě po všem, nic vám nedělá překážku.

Toto je jen stručný seznam pohonů, za které lze vyměnit kola, každému se budeme věnovat zvlášť v příštích dílech. Pro základního robota jsou více než dostačující. Mnozí hráči se tak od nich nejspíš během celé doby hraní neodtrhnou. Navíc v tuto chvíli byla přidána i nová kola s označením TX-1.

Kola oproti všem pohonům, když tedy pominu křídla a celé lítání, nabízí nejvyšší rychlost. Robot s koly se tedy proti konkurenci, jenž má něco jiného, bude pohybovat daleko rychleji, čehož je dobré využít. Kola se také vždy dělí na dvě kategorie, těmi prvními jsou pevná kola, která neumí zatáčet. Ve hře jsou jen jako Wheel T(level), naproti tomu jsou kola, která umožňují zatáčení (Wheel Steering T(level). Není to totiž jen o tom, že koupíte kola z té a té úrovně, osadíte jimi tank a jedete, musíte si uvědomit, jak chcete, aby se tank choval a pokud chcete chování alespoň trochu přiblížit autu, musí ta zadní být pevná a přední pohyblivá. Můžete to udělat i opačně, ale ta pohyblivá kola tam být musí.

Pokud to takto neuděláte, nebude možné robota ovládat, protože:

  • Nemá kola k zatáčení, a tak je jeho přesun omezen jen na pohyb dopředu a dozadu.
  • Nemá rovná kola a zatáčí všemi, což způsobuje, že i při sebemenším zatočení se otáčí celý robot. Pak budete muset kola opatrně otáčet zpět, což se při této konstrukci provádí velmi špatně. Navíc při rychlé jízdě může dojít i k otočení na střechu a s robotem na střeše se bitva vyhrát nedá…

Narážíme tedy na to, že kola jsou sice velmi vhodná a rychlá, ale nesou s sebou i několik úskalí. Tím největším je, že se s nimi tank prostě hodně špatně ovládá, pokud jej postavíte pouze tak, že má dvě rovná kola vzadu a dvě zatáčecí vepředu. Nejlepší volbou je jich na robota osadit více a nebát se jít až přes 8 párů kol.

2015-02-14_00001 2015-02-14_00002

Kola mají maximální rychlost, nad kterou nejdou. Pokud se náhodou stane, že byste s robotem jeli z prudkého kopce, tak kola začnou tvořit brzdící sílu, která se může v extrémních případech projevovat tak, že robot v podstatě zatáčí a je neovladatelný. Navíc kola nejsou zrovna vhodná na kopcovitý terén, protože máloco dovedou vyjet a navíc, na nerovném povrchu dochází často k uvíznutí. Krom toho, v některých mapách, které se odehrávají na kluzkém povrchu, jsou velmi špatně ovládatelná. S celým robotem se například na ledu hodně špatně manipuluje.

Další věc, na kterou je potřeba si dát u kol pozor… Pokud stavíte robota, který sice v konstrukčním menu vypadá dobře, nemusí to znamenat, že pojede tak, jak by měl. Když se podíváte na předchozí dva obrázky, jde o jednoho a toho samého robota, který má naprosto identické uložení kol. V návrhovém menu je jasně vidět, že postranní kola jsou o jeden blok výše, než ta středová, ale když se dostanete do bitvy, jsou kola téměř v jedné rovině. Obrázek to trochu zkresluje, nicméně ta kola jsou lehce nad povrchem. Toto sestavení je vhodné do horšího terénu, i když v něm kola nijak nezáří, s touto konstrukcí máte větší šanci, že projedete bez uvíznutí.




1. díl - první tank a první tier

Hra nás přivítá lehce zmateně, to z toho důvodu, že to první co budete muset vytvořit je nový tank. Zde budou mít trochu výhodu hráči hry Minecraft. Tank se zde vyrábí stejným způsobem, nicméně je zde rozšíření o několik nových typů bloků. Pojďme si je tedy shrnout.

2. díl - technologický strom

V minulém díle jsme se seznámili se stavením robota. Nyní se na předchozí díl pokusíme trochu navázat a budeme se zabývat technologickým stromem. Technologický strom je strom, který nám ve hře odemyká nejrůznější technologie, těmi je zde myšleno lepší a silnější kostičky pro stavení robota, výkonnější kola...

3. díl - první bitva

Po vzoru předchozích dílů by jsme již měli mít vytvořeného robota, se kterým se budeme v následující bitvě zúčastňovat. Jen rychle shrnu, že robot musí mít sedačku řidiče a měl by mít kola pro pohyb po mapě a alespoň jednu zbraň.

4. díl - strategie bitvy s SMG

V minulém díle jsme si představili bitvu, nyní se však podíváme na strategii s tou nejzákladnější zbraní ze hry. Jsou jimi SMG. Zkratka SMG je složenina slov Subatomic Machine Gun. Jde o zbraň určenou na střední vzdálenost, která se snaží nepříteli dělat konzistentní poškození.

5. díl - strategie bitvy s Rail Gunem

Bitva s Rail Gunem se diametrálně liší od té s SMG. Roboti, kteří mají osazený Rail Gun funtují jako snipeři. To znamená že nejlepší jak s nimi hrát je si najít na mapě pěkné místo, odkud je dobře vidět na místo, kde se střetávají fronty obou týmu a pěkně, zlehka tam odtud střílet a ukazovat svou palebnou sílu pěkně z dálky.

6. díl - Strategie bitvy s plazmovým dělem

V minulých dílech jsme se zaměřili na bitvy s SMG a Rail Gunem. Obě strategie jsou od sebe velmi odlišné. Ta, kterou si představíme nyní je také jiná. Plasma Launcher je dělostřelecká zbraň, která vypouští plazmový projektil, který při kontaktu s pevným objektem vytváří mohutnou explozi.

7. díl - Strategie bitvy s Nanotech Disruptorem

Nanotech Disruptor, zbraň dostupná na vyšších levelech, přesněji od šestého. Není výjimečná silou, ale tím, že hráč, který s ní má osazeného robota, funguje jako healer. Pokud se s ní však rozhodnete útočit na nepřítele, bude dělat jen poškození, které se rovná 1/3 SMG stejného levelu.

9. díl - Pohybujeme se na pásech

V minulém díle jsme načali pohony a věnovali se tomu základnímu, což byla kola. Nyní se pojďme podívat na pásy, to je další dostupný pohon určený pro pohyb robota na zemi. Pásy jsou dostupné od třetí úrovně a je tedy možné osadit je na robota již od této rané úrovně.

.

PHGame.cz je podporován Vavada online kasino. Zaregistrujte se prostřednictvím odkazu a získejte uvítací bonus 100 freespinů.

.