Test Drive Unlimited 2 je závodní hra od Eden Games která spíše než jen klasické závodění připomíná MMO ve kterém se závodí a na kterém vás bude mnoho věcí velmi štvát.
Test Drive Unlimited 2 je závodní hra od Eden Games která spíše než jen klasické závodění připomíná MMO ve kterém se závodí a na kterém vás bude mnoho věcí velmi štvát.
Ve hře je spíše než na závodění kladen důraz na to být mezi ostatními co nejvíce populární, nebo alespoň hlavně o tom je celý multiplayer. Celá hra je zapuštěna do velmi pěkného grafického kabátku, který je sice velmi pěkný, ale na konkurenční Need for Speed: Shift od EA prostě nemá, nicméně jde o open-world multiplayer a tak to pravděpodobně ani není moc možné.
Jako hlavní nevýhody bych viděl nemožnost nastavení posezu v kokpitu vozu, což první díl měl, protože u některých vozů se tak místo na silnici díváte na vypolstrování stropu vašeho super-sportu a nebo je váš pohled zaražen do přístrojové desky. Další co jde hře vytknout jsou místy ne příliš detailní textury ale aspoň si hru zahraje téměř každý. Naopak velmi povedený je odraz od zpětných zrcátek který lomí obraz snad opravdu dle skutečnosti a to dokonce i z vnějšího pohledu z poza auta.
Ve hře se dostáváte do role zbohatlických narcistických individuí, který se svými kamarády neumí nic jiného než pařit a to ve svých vilách na Ibize a Hawaii či večírcích swingers. Mimořádně nepříjemná je i hlavní příběhová moderátorka ověšená kde jakou cetkou, která neumí prohlásit nic jiného než „paráda, díky lidi“ jejímu přenosovému štábu. Pokud bych řekl, že jde o nejméně sympatickou herní postavu za poslední dekádu, byl by to ještě hodně veliký kompliment, ale zpět ke hře.
Hra na samém úvodu po vás chce, aby jste si nastavil úroveň, s jakou se bude vaše auto ovládat, na výběr jsou tři jízdní režimy a to „full assistance“, „sport“ a „hardcore“. Upřímně řečeno, nejlepší je asi sport, protože při full assistance je auto neovladatelné, chová se opravdu nerealisticky a při hardcore se s něčím, co má náhon na zadní kola prostě nerozjedete, vítejte v „realitě“.
První auto které vás ze začátku hrou bude provázet je buď Lancia Delta, Lotus Esprit a nebo Ford Mustang, nutno podotknout, že Lancia se ze všech ovládá pro začátečníka nejlépe. Do hry jste prostě vhozen a pokud jí nechce hned vypnout protože už jste prošel všechny nudné dialogy které se nedají přeskočit je volba čtyřkolky asi nejlepší, protože na rozdíl od těch dvou se dá alespoň trochu ovládat a v terénním prostředí si také nevede moc špatně.
Hra je rozdělena na dva velké ostrovy Ibizu a Hawaii, které čítají přes 3000 kilometrů cest pro volné ježdění a mezi kterými je doprava řešena letadlem. Možnost volného pohybu je velmi dobře zpracována, nicméně než to vše projedete, zabere vám to mnoho času, ale ve srovnání s kampaní je to ještě dobré. Kampaň je zde na tom opravdu zle.
Kampaň, to je série několika závodů které se ve finální fázi shlukují do jednoho turnaje který v tom lepším případě trvá jen hodinu. Daleko otravnější než odjíždění turnajů je získávání řidičských oprávnění. Autoškola je zde opravdu extrémně těžká, protože pokud jí projdete, nemusíte již mít obavu z toho, že nějaký ten závod nedáte, AI jsou opravdu hloupá, respektive špatně naprogramovaná. Pokud při závodě osmi aut se ujmete vedení a neuděláte nějakou výraznou chybu, první zůstanete a to téměř bez ohledu na to, co máte za auto nebo na jaké je úrovni. Jakmile ale nejste v čele, líné AI zrychlí a je prakticky nemožné je dojet, podle mě toto někdo opravdu nevychytal.
Garáží je ve hře opravdu mnoho, v podstatě každý dům, který si na jednom ze dvou ostrovů koupíte obsahuje garáž která čítá několik míst pro vaše vozidla, bohužel není nijak vyřešeno prodávání vozů. Vůz lze prodat jedině protiúčtem pokud nemáte volné místo.
Jedna z oblíbených hlášek hry ještě předtím, než jí spustíte je nedostupnost hlavního herního serveru a nebo chyba s vaším otiskem hry, který se nehodí pro online hraní. Pokud budete tyto informace ignorovat, do hry sice vstoupíte ale nebudete moci hrát online s vašimi přáteli ani kýmkoliv jiným a tento profil pak nelze převést do online modu. Další o co přijdete, pokud budete hrát pouze offline jsou DLC modely aut, možnost používat casino či porovnat své síly se soupeři, což je jedna z mála věcí, která je zrovna v této hře velmi povedená.
Počet modelů ve hře je něco okolo sta, ale nenechte se mýlit, například u Zondy, několika Astonů a pár dalších aut byli tvůrci líní a vzaly prostě jeden a ten samý model, kterému dali jen jiné parametry, cenu a s novým nátěrem jej daly vedle původního modelu. Zdá se tedy, že se tvůrci spíše než na počet různých modelů zaměřili na počet kusů a asi se naivně domnívali, že to každého okouzlí. Pokud se však budete těšit na auta typu BMW, Mazda, Peugeot (alespoň 206ka která se objevuje skoro v každé sérii Need for Speed) či nějaký Cadillac či GMC, máte smůlu, toto a mnoho dalšího ve hře není a pravděpodobně v DLC ani nikdy nebude. Nenajdete zde dokonce ani Porsche, ale moment co je RUF? Dobře, tak Porsche tu je a je vystaveno hned vedle krabice s názvem VW Golf.
Ačkoliv se může zdát, že jsme hru jen kritizovaly, jedná se opravdu o dobrou hru, která až na pár drobností splňuje přibližně to, co by závodník očekával. Nutno však podotknout, že super-sporty jsou na klávesnici nehratelné a daleko lepší je pro hraní použít volant, bohužel i tak se budete muset naučit pořádně brzdit, protože snad každé auto brzdí, co mu pedál stačí.
PHGame.cz je podporován Vavada online kasino. Zaregistrujte se prostřednictvím odkazu a získejte uvítací bonus 100 freespinů.
.pin up casino- Best Online betting