Recenze HomePod Mini: Prcek s neuvěřitelným zvukem

Apple tento rok na Apple Eventu představil novinku s názvem Apple HomePod Mini. Jedná se o malý, kulatý reproduktor, který perfektně zapadá do každé domácnosti. Nicméně se nám konečně dostal do ruky, a tak jsme jej pořádně otestovali.

V první chvíli, hned po vybalení z krabičky si řeknete, že je opravdu extrémně malý. Taková, malá, designově opravdu povedená kulička, které dominuje horní displej. Perfektní dílenské zpracování a opletený kabel, který je sice přidělán napevno budí dojem opravdu kvalitního výrobku. Ostatně, jako jsme u Apple zvyklí. V balení krom reproduktoru je i adaptér, který má 20W. Pokud by někoho napadlo, použít nějaký jiný, rozhodně nemůžeme doporučit. HomePod Mini je extrémně vybíravý, co se připojeného adaptéru týče. Dovede rozeznat, k čemu jste jej připojili a pokud to není právě ten dodaný, bliká pouze oranžově a vůbec se nezapne. Vyzkoušeli jsme adaptér z iPhone 11, MacBooku a několika Androidů ale nikdy se nerozjel.

Co se nabíjecího adaptéru týče. Pokud si objednáte HomePod Mini v černé barvě, tak jediné, co černé není je adaptér. Bohužel se jedná o trochu rušivý element, nicméně pokud jej skryjete někam za skříň, je to vlastně jedno. Osobně doufám, že brzo bude možné si dokoupit jeden v černé barvě, aby vše působilo stejným dojmem.

Zdroj: Apple.com

HomePod Mini na rozdíl od většiny ostatního příslušenství ale logo Apple skrývá. Je umístěno totiž na spodním, gumovém podstavci a celou dobu na něm stojí. Navíc nenechává na nábytku stopy, což je velmi příjemné. Co ale příjemné pro většinu uživatelů nebude je kvalita nábytku, na kterém nový HomePod Mini bude postaven. Konstrukce reproduktoru totiž od spodní desky odráží basy a celý zvuk. Pokud jej umístíte na papírový nábytek z Ikei, zvuk je takový o ničem, něco mu chybí. Stejně tak na dřevěné poličce nedělá moc dobrý zvukový dojem. Nicméně, když jej položíte na nějaký masivní kus nábytku, teprve začne správně vykreslovat basy a zvukový požitek je takový, jaký má být. Krom umístění je také důležité zmínit, že i přes své miniaturní rozměry hraje HomePod Mini naprosto neuvěřitelně a působí dojmem prostorového zvuku. Se zavřenýma očima se stoprocentní přesností neurčíte, odkud zvuk vychází, jak je to v případě ostatních reproduktoru.

Zdroj: Apple.com

Hey Siri

Hlasová asistentka Siri se v novém HomePodu Mini také ukrývá, nicméně díky čtveřici integrovaných mikrofonu funguje diametrálně odliště, než je tomu v případě iPhone. U iPhone, když ovládám doma světla, musím mluvit přímo na iPhone, být v jeho okruhu poměrně blízko a celé je to takové, směřované směrem k němu. Zde je to opravdu požitek. Stačí místností projít a jen zvolat „Hey Siri“ a pak třeba ať rozsvítí světlo a je to. Vůbec člověk nemusí přemýšlet nad tím, kde HomePod je, on prostě slyší a funguje. Reakce Siri jsou neuvěřitelné a neuvěřitelné je přes něj i telefonovat. Chodíte po místnosti a jen mluvíte, nebo vaříte, skládáte puzzle, prostě cokoliv. Nikdo nemá šanci poznat, že se hovoru s ním přímo nevěnujete. Filtrace okolního šumu a kvalita mikrofonu je na opravdu vysoké úrovni. Navíc je HomePod Mini plnohodnotným zástupcem centra chytré domácnosti a je to nejlevnější způsob, co doma mít. Apple TV HD stojí okolo 5 000kč, iPad ještě o něco více.

Poslech hudby

HomePod mini jde přes funkci AirPlay spárovat s čímkoliv, co jí má v podpoře. TV může HomePod používat jako reproduktor nebo v případě dvou kousků jako stereo reproduktory 2.0. Stejně tak se to dá použít u iPhone nebo Macbooku. Jde takhle přehrávat přes Spotify, Youtube a vlastně všechno. Nicméně Apple Music je zase o kus dál. A není to ledajaký kousek ale opravdu pořádný, nefalšovaný kus. To jak iPhone funguje s HomePodem Mini když si pouštíte Apple Music je neuvěřitelné a přišel jsem na to omylem. Chtěl jsem při poslouchání hudby na iPhone se dotknout displeje HomePodu a iPhonem jsem do něj, když jsem ho měl v ruce klepl, co se nestalo. Homepod z ničeho nic začal hrát, iPhone utichl a hudba naprosto bez výpadku a na hned pokračovala z HomePodu. Takže jsem to vyzkoušel ještě několikrát a opravdu. iPhonem stačí na HomePod Mini klepnout a hudba pokračuje z reproduktoru místo z iPhone. Perfektní vychytávka kde se opět dostáváme k tomu, proč je ekosystém Apple tak jedinečný.

Pokud si říkáte, zda má pro vás nový HomePod Mini smysl, zamyslete se nad tím, jak moc používáte Siri nebo chytrou domácnost. Pokud ji využíváte, rozhodně smysl, s touto cenovkou má. Už jen puštění si hudby přináší co se pohodlnosti týče požitek a každému je v tu chvíli jasné, že tohle chce používat. Jediné, co jsme pořádně neotestovali je funkce Intercom. Na tu je potřeba více HomePodů a s jedním je to stejné, jako když někomu pošlete mluvenou iMessage.