V Anglii právě povolili testování bezpilotních, neboli samostatně jezdících aut na veřejných komunikacích (autonomních chcete-li). Tamní vláda dospěla k závěru, že nevidí žádný problém v tom, aby se začalo s testováním automatických vozidel. Podotýkají, že v případě nouze či prekérní situace, je člověk schopen převzít kontrolu nad vozidlem. Aby bylo jasno, nejedná se o plné zařazení robo-aut do britského provozu, ale jistá vize hovoří o možné plné automatizaci kolem 30. let 21. století. Prozatím je jedním z hlavních záměrů projektu umožnit řidičům jezdit bez nutnosti držení volantu. To se za určitých podmínek dá udělat i s normálním vozidlem. Čímž chci říct, že, než aby se společnost Robotcar zaměřovala na plně automatickou jízdu bez řidiče, což je jistě jejich cíl do budoucna, snaží se jít prozatím z druhé strany a ulevit řidičům například při dlouhé cestě na dálnici.Jednoduše řečeno, samotná komplexita kódu je opravdu enormní na to, aby robo-auto vědělo dostatečně rychle o všem, co se děje na silnici. Například o potenciálních překážkách, chodcích, ale hlavně, aby bylo schopné samo předvídat nečekané události. Představte si, že vám z ničeho nic do silnice skočí člověk, nebo auto před vámi velmi rychle odbočí bez blinkru atd. Lze tedy předpokládat, že vývoj od drobných vylepšení do plné automatizace bude trvat ještě několik let.
Další věcí jsou již dostupné technologie ve vozech, například tempomat je v autech přes 10 let. Dále je tu automatický parkovací asistent, který je prozatím pouze v těch dražších modelech, ale přesto existuje. Zařadil se do oběhu jako nadstandardní zboží a pokud ho chcete a máte na to, můžete ho mít. K těmto vychytávkám se Robotcar staví pouze jako k „asistenčním systémům“, těmi také vlastně jsou. Ale společnost Robotcar je chce zdokonalit na vyšší stupeň automatizace, tak aby řidič musel reagovat pouze v případě absolutní nutnosti.
Dočkáme se takovýchto vozidel i v České republice? Pravděpodobně ano, je zde vysoká šance, že tyto nové technologie budou využívat také přední výrobci automobilů. Nicméně v Anglii se právě projednává pouze zákon, který by schvaloval používání, vývoj a testování těchto vozů v každodenním provozu. Přičemž testováním se myslí již kompletně hotové robotí auto, nikoliv prozatímní prototyp, kde se do řízení zapojuje i řidič.