Diablo 3 Reaper of Souls

Logo

 

Tak přesně takhle mělo vypadat původní Diablo 3, když vyšlo v roce 2012. Po pár měsících po původním vydání hry šla hratelnost, a s ní i hráči pryč. Možná proto jsme se dočkali relativně brzo datadisku. S čím vlastně ROS přichází? Kromě nového pátého aktu a bosse jménem Malthael, se máte na co těšit !

start

 

LOOT

Tak asi nejhlavnější změnou je kompletní zrušení aukcí a to jak za goldy, tak za reálné peníze. Což je vlastně dobře, Diablo jako takové je hra o hledání dobrých věcí a kupováním těchto věcí na aukci se kompletně vyrušil požitek ze hry. Možná právě proto předtím tolik hráčů ubylo. Další věcí je zrušení možnosti výměny předmětů, nyní se dají vyměnit pouze modré a žluté. Ovšem je zde vyjímka, vyměnit lze i legendarní oranžové předměty, ale pouze pokud jste s někým jiným ve hře a daný předmět vám vypadne z příšery. Máte 2 hodiny čas na potenciální výměnu, pak se stane předmět vázaný na váš účet. Všechny předměty se dají přehazovat mezi vašimi charaktery, takže se nebojte když vám padne předmět pro „magiče“ a vy právě hrajete „barbara“. Měnit se mezi hráči nedá opravdu vůbec nic, až na výše popsané. Nejde měnit ani gemy nebo goldy.  Zjednodušeně, co si nenajdete, to nemáte.
staty
Introdukce LOOT 2.0 se systémem „Smart Drop“, tento patch přišel ještě před vydáním ROS. A konečně… Všechny věci co vám padnou, budou mít normální staty. Takže už se vám nestane, že když hrajete za Wizarda budou vám padat nesmyslné itemy, které přidávají dexteritu ,nebo sílu atp. Ovšem stále jsou ve hře věci určené pro specifické povolání, tyto věci by měly mít stabilní stat rolly. To znamená že sekera určená pro Barbara bude mít sílu, i když jí dropnete s Wizardem.

Všechny dropnuté věci teď mají primární a sekundární staty. Což zamená ,že uvidíte třeba rukavice s +xxx síla, +xxx vitalita jako primárním statem a +%gold drop rate jako sekundárním statem. V podstatě to znamená, že je to „dobré“ jakoby oddělené od toho „horšího“. Důvodem je nový systém re-rollu statů.

 

RE-ROLL, Hazardování, Mystic

 

mystic

Systém LOOT 2.0 přidal spoustu nových věcí kromě změn statů u věcí. Přibyla možnost hazardování u postavy jménem Kadala. Hazardování je možné pouze za Blood Shardy, kde za určitý počet kupujete králíka v pytli. Může se stát že vám padne Legendarní věc a nebo také věc modrá. Záleží na štěstí, je to velice náhodné. Povětšinou padají rare (žluté) věci.

Nová postava se objeví ve všech městech po dohrání hry ,je to Mystic! Setkáte se s ní v počátku nového pátého aktu hry. Tato mystická paní s holí, která se tváří jako schopný mág. Vám umožní re-rollovat staty u věcí. Což znamená ,pokud se vám nelíbí těch +600 vitality ve věci, můžete to změnit na něco jiného. Tento tzv. „re-roll“ funguje POUZE na jeden stat. Ale re-rollovat ho můžete do nekonečna, tedy spíše do doby než vám dojdou peníze a materiály. Tato možnost stojí podle vzácnosti itemu určitý počet různých druhů materiálu a goldů. Navíc při každé změně statu se zvedá cena každého dalšího re-rollu ale pouze v goldech. No může se stát ,že potřebujete dostat do helmy za každou cenu socket a povede se vám to až po 50 re-rollech. To pak počítejte s tučnou částkou utracených zlaťáků a samozřejmě i materiálu.

reroll
Re-roll funguje na všechny věci od modrých až po legendární a setové(to jsou ty zelené).

 

Adventure Mód ! a Obtížnosti

 

Adventure
Mimo klasické questy do hry přibyl režim Adventure nebo-li dobrodružství. Tento režim se otevře po dohrání hry alespoň s jednou postavou a odemkne se na všechny ostatní.

Dobrodružství oproti klasickému zvolení questu při zakládání hry nabízí novou řadu věcí. Jako první a nejzásadnější je možnost cestovat po celém světě mezi akty I-V. Můžete tedy jít zabít diablo a pak třeba prozkoumávat kanály do aktu II. To všechno v jedné instanci bez potřeby re-kreace hry. Je to příjemná změna, ale nic závratného, tohle jsme mohli dělat už v D2.

 

Hlavním tahákem režimu dobrodružství je nový Bounty a Rift systém. Bounty jsou v podstatě questy v každém aktu která vás odmění Expy a goldy. V každém aktu je 5 bounty questů , když je dokončíte všechny dostanete odměnu v podobě horadric cache. Je to taková malá krabička dobrot. Když jí otevřete vysype vám na zem spoustu zářivých věcí. Může vám z ní vypadnout cokoliv i legendarní nebo setové věci. Garantovaně vám vypadne pár žlutých věcí, gemy , riftové klíče a nějaký ten materiál. Z Bounty questů také padají Blood Shardy.

adventuremode
Rifty jsou portály do neznáma. Jedná se o nové náhodně generované instance, kde se všechno generuje náhodně. Otevření riftu stojí 5 rift keystones(riftových klíčů). A je možné ho otevřít u sloupu v každém městě ale pouze v módu dobrodružství. Pokud tak učiníte otevře se žlutý portál do neznáma, svět i příšery v něm jsou náhodně generovány a může mít několik pater. Zpravidla rifty mají kolem 3-10 pater. Nejdál jsem se zatím dostal do sedmého patra. Důvod proč jich nemají více je prostý , záleží jak se vám jednotlivá patra generují a kolik je v nich příšer. Když se dostanete dovnitř máte za úkol zabíjet příšery do doby než se vám objeví riftový boss. Po zabití bosse můžete ještě prozkoumat zbytek pater dokud neuzavřete rift u ducha který stojí u sloupu. Zpravidla však pokud zabijete bosse, hlouběji se už nedostanete. Může se také stát že vám rift vygeneruje vzácnější level, kde každý mob bude golbin s pokladem například. Mezi komunitou se šíří zvěsti i o tajném kravském levelu v riftu, kde je velká šance na drop a padají zajímavé věci. Pokud je to pravda tak se jedná o referenci k tajnému kravského levelu z Diabla 2. Poznámka – V Diablu 3 je tajný level s jednorožci a růžovými medvídky, myslím to smrtelně vážně.

obelisk-rifty

Obtížnosti

Nové obížnosti zaručí dostatečný požitek ze hry a do jisté míry vám z(ne)příjemní hratelnost. Čím vyšší obtížnost – tím větší jsou odměny.

 

Normal – žádné bonusy
normal
Hard – 75% extra gold + XP bonus
hard
Expert – 100% extra gold + XP bonus ,Bounty questy dávají dvojnásobek blood shardů
expert
Master – 200% extra gold + XP bonus, Bounty questy dávají dvojnásobek blood shardů , Imperiální gemy mohou padat od levelu 61+
master
Torment 1-6 – 300% – 1600% extra gold + XP bonus, Bounty questy dávají dvojnásobek blood shardů , Imperiální gemy mohou padat od levelu 61+, Mohou padat nové legendární věci level 70.
torment
Hardcore – Softcore

 

Není se čeho bát ! Každý najde tu svou obtížnost v začátcích pokud hrajete softcore, kde se nemusíte obávat ze smrti tak si můžete nastavit laťku hodně vysoko. Hardcore hráči by měli být opatrnější při volbě obtížnosti, neboť jedna smrt stačí a už si charakter nezahrajete. Zkušeným hráčům pak stačí jeden / dva dny hraní a můžou to roztáčet na tormentu. Zkrátka čím vyšší obtížnost tím větší je požitek ze hry.

 

Nový Paragon systém

paragon
Dříve byl maximální level Paragonu 100 a každý level přidával +3% k magic a gold find, jinými slovy každý level paragonu vám zvedal šanci na nalezení magických předmětů a zlata.

Nově level Paragonu není nijak omezem , tudíž můžete expit donekonečna. Zatím nejvyšší dosažená úroveň ve světě je kolem 650. Magic a gold find u paragonu byl zrušen a nahrazen skilly, byl také centralizován na celý účet a nesoustředí se už na každou postavu zvlášť.

 

Core body jsou primární staty ,které se liší u každé postavy a její resource což je arcane power u Wizarda, mana u Witch doktora , wrath u Crusadera atd.
core
Ofenzivní body se zaměřují na dps a cooldown redukci u skillů.
ofenzíva
Defenzivní body se zaměřují na výdrž postavy.
defenzíva
Utility body jsou specializované statistiky
utilita
V neposlední řadě do hry přibyla také nová postava a to Crusader. Jedná se o návrat ke kořenům s mnohými vylepšeními, ano můžete ho hrát jako hammer-dina ze dvojky. Crusader je velice schopný tank a také má mnohé zničující schopnosti, může fungovat i jako support pro partu. Tam kam se ostatní bojí, nebo se nepřiblíží ani na krok, tak přesně tam uvidíte crusadera v jeho plné síle. Nic vás nezastaví, nic pro vás není hrozbou. Takhle nějak se cítí hráč Crusadera.

crusader

Byla také zvýšena maximální úroveň postavy a to z 60 na 70. Přidán jeden nový skill ke každé stávající postavě a také změněny některé pasivní a aktivní skilly u každé postavy.

Ve finále je ROS vlastně Diablo 3 tak jak jsme si ho představovali ,alespoň se tomu přiblížilo co nejvíce. Hra určitě není bezchybná a dle mého osobního názoru pořád chybí pořádný end-game. Pokud člověk investoval několik desítek či stovek hodin hraní a našel všechny potřebné itemy. Tak už prostě ke konci nemá co dělat. Blizzard však slíbil příchod Ladder systému někdy v budoucích updatech a tak se můžeme těšit na stále nové věci.

Hodnotím proto Diablo 3 ROS 9/10.




Další články

Binding of Isaac Rebirth

Pokračování mega úspěšné rogue-like hry Binding of Isaac, které oproti původní hře přináší mnohá vylepšení. Pokud již víte, že rogue-like v podstatě znamená procedurální, náhodné generování světa, permanentní... [ pokračovat ve čtení ]

Preview: Interstellar Marines

Dánští vývojáři ze studia Zero Point Software svou hru prezentují jako mix Half Life, System Shock 2 a Rainbow Six. Ovšem daří se jí to? Inu, zatím moc... [ pokračovat ve čtení ]

Magicka

Velmi zajímavá hra od tvůrců z Arrowhead která paroduje žánr RPG, neboť každý hráč čeká od RPG získávání zkušeností potřebné pro levlení, loot a nebo jiné podobné věci,... [ pokračovat ve čtení ]

The Cursed Crusade

Vydařená RPG rubačka s templáři , ale ne jen tak ledajakými templáři , nýbrž templáři kteří jsou nakaženi démosnkým paktem a sama smrt si jde pro jejich duši... [ pokračovat ve čtení ]

Assassin’s Creed: Revelations

Ezio Auditore je hlavním hrdnou nového Assassina , již na obalu hry si povšimnete Eziova vousu , to proto že už je to starý chlap , ovšem na... [ pokračovat ve čtení ]