Určitě to znáte, vytváříte novou webovou stránku a najednou zabrousíte do oblasti SEO.
Určitě to znáte, vytváříte novou webovou stránku a najednou zabrousíte do oblasti SEO.
Na toto téma exituje mnoho stránek a jedna z těch věcí, na kterou při pročítání narazíte je Srank.
Srank je, obecně řečeno hodnota oblíbenosti dané stránky. Čím je tato hodnota vyšší, tím by i oblíbenost dané stránky mezi uživateli měla být vyšší. Je to jedno z kritérií, které hodnotí vyhledávač společnosti Seznam. Čím vyšší hodnota Sranku je, tím by pozice dané stránky měla být vyšší. Nicméně v praxi tomu tak úplně není, protože Srank je jen jeden z faktorů které určují relevanci odkazů ve vyhledávači.
Srank nabývá hodnoty od 0 do 10 a nedá se nikdy naprosto přesně určit. Pomocí pluginu do prohlížeče, takzvané Seznam lištičky můžete zjistit přibližnou, resp. orientační hodnotu. Nejde tedy o něco, podle čeho by měli webmasteři upravovat web. Je to orientační hodnota a hodnota Sranku se nemění s každou aktualizací webové stránky, spíše jen velmi pozvolna. Jeho hodnotu je nicméně poměrně těžké zvýšit.