Nvidia TurfEffects

Grass-Collision-2TurfEffects je plně geometrická simulace trávy s fyzikálním modelem a vzájemnými stíny. Tento model představila Nvidia pro GameWorks, nicméně pro dosažení patřičného výkonu bude zapotřebí alespoň GeForce GTX 680.

Tento model je v současné chvíli opravdu velmi náročný a bude dostupný až začátkem příštího roku, nicméně pojďme si jej teď trochu představit. Cílem tohoto modelu je vytvoření trávy tak, aby každé stéblo mělo vlastní geometrický model a umožňovalo interakci s objekty ve scéně a dalšími stébly. Při tom všem navíc ještě vrhá stín.

V modelu TurfEffects je každé stéblo tvořeno třemi až stovkami polygonů. Díky tomu je model opravdu velmi povedený. Jak to ale vypadá se můžete podívat v následujícím videu, ve kterém Nvidia ukazuje, jak to vypadá a doporučuje přehrávat v co možná nejvyšší kvalitě.

 

Na videu je vidět, že animace trávy je opravdu hodně povedená, nicméně v současné době tomu ještě cosi chybí. Řeč je v tuto chvíli o částech, které jsou velmi blízko, z dálky je vše opravdu krásné, nicméně zblízka tomu né vždy tak je. Navíc podívejte se někdy na trávník zblízka, je o mnoho hustší než ten v animaci, nicméně to už šťourám do detailů. Animace je opravdu velmi povedená.