0 A.D. je nezávislá historická realtimová strategie, kterou vyvíjí od roku 2001 společnost Wildfire Games. Hra je zaměřena do období 500 př. n. l. až 500 n. l. a snaží se o historickou věrnost. Autoři hry se zřejmě inspirovali legendární hrou Age of Empires, protože herní principy jsou dost podobné, někdy i stejné.
Tým Wildfire Games hru sice začal vyvíjet již v roce 2001, ale dílo se nepodařilo dotáhnout do zdárného konce. Poté byly zdrojové kódy uvolněny s volnou licencí a od té doby ve hře neustále přibývají nové strany a funkce. Sice zde zatím stále chybí klasické kampaně, ale v bitvách proti počítači jde již o vyzrálý kousek. Dále je ve hře až na drobné mouchy plně funkující multiplayer, který je sice omezen pouze na lokální síť, ale to se dá obejít třeba programem hamachi, nebo N2N. Dále je u síťové hry lehce krkolomné nutnost zadávání IP adresy pro připojení k hostované hře.
Nezbytná mikroekonomie hry je postavena na sbírání základních surovin jako jsou potraviny, dřevo, kámen a těžba rudy. Zajímavostí mikroekonomiky je fakt, že zde nejsou striktně odděleny jednotky pro boj a sběr. Defenzivní hráči tak mohou nudící se vojáky zapojit do těžby surovin a rychle nashromáždit zdroj pro expanzi. Mezi přínosy patří jistě také nekonečný populační limit, který je omezen jen množstvím postavených domů (u síťové hry lze limit nastavit). Po vizuální stránce patří 0 A.D. k tomu nejlepšímu, co můžeme na poli open source strategií nalézt. Každá jednotka je propracována do nejmenších detailů a autoři tvrdí, že každá vznikala na základě pečlivého studia historických pramenů. I díky tomu jde o vynikající strategii, která v každému hráči nostalgicky vyvolá vzpomínky na legendu Age of Empires.
Co se softwarových požadavků týče, tak vám bude stačit Windows XP – 7 (8 neozkoušeno), MacOS X, nebo Linux.
Hardwarové nároky výrobce neuvádí, nicméňe se mi podarilo hru slušně rozject na sestavě:
Pentium:4 2,1Ghz, 1GB RAM a 128MB Grafická karta (konkrétně NVIDIA GE-force FX 5500) na které běžel Debian linux.