Třetí díl o HTML – První obsah webové stránky, nadpis

V minulém díle jsme si řekli něco ke kostře dokumentu a také, že veškerý jeho obsah se vkládá do tagů BODY. Dnes si tedy rozšíříme znalosti toho, jak vytvářet obsah webové stránky.

Asi někteří z vás v minulém díle zkusili napsat do tagů delší text a tam kde potřebovali, vložili enter, nicméně poté zjistili, že enter se ve webové stránce nezobrazí, slouží k tomu speciální tag <br>, použití:

<BODY>

První řádek<br>

Druhý řádek

</BODY>

Jak si můžete všimnout, tak BR je tag nepárový, tedy neskládá se z <br></br> ale pouze jednoho tagů, narozdíl od tagu, jako je BODY, HEAD či HTML.

Další co Vás jistě při formátování textu bude zajímat jsou nadpisy. V HTML máme celkem šest úrovní. Díky nim se lépe zdůrazňuje struktura, dokonce některé SEO-MATY toto hodnotí, ale o seomatech je tento článek.

Nadpisy se tedy zapisují párovým tagem H, ke kterému je doplněno číslo 1 – 6, které značí úroveň, tedy:

<h1>Hlavní nadpis (1. úroveň)</h1>

<h2>Důležitý nadpis (2. úroveň)</h2>

<h3>Další důležitý nadpis (3. úroveň)</h3>

<h4>Poměrně malý nadpis (4. úroveň)</h4>

<h5>Zanořený nadpis (5. úroveň)</h5>

<h6>Malý nadpis (6. úroveň)</h6>

Je vhodné stránku správně strukturovat, lépe se v ní orientuje.

Nyní máme za sebou nadpisy, příště se podíváme, jak to funguje s odstavci a začneme něco málo o atributech.

„Líbil se Vám tento článek? Sdílejte ho prosím na sociálních sítích, ať se o něm dozvědí i Vaši kamarádi. Děkuji!“
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone