«

»

Seo analýza – pojednání o seomatech

Dnes se trochu zaměříme na SEOmaty, jsou to nejrůznější webové stránky, které měří kvalitu stránek a sílu webu. Ano, opravdu toto dělají a používají k tomu hned několik kriterií, kterou je například validita zdrojového kódu, hodnota Page a Sranku, počet zaindexovaných stránek vyhledávačem Google, stáří domény a nebo třeba zpětné odkazy. Těchto kriterií je tedy skutečně mnoho a vypadají velmi dobře a reálně, ale mají jeden zásadní problém…

Pokud vezmeme v potaz, že máte webovou stránku, která má 100% validní kód, máte podle některého SEOmatu dostatečný počet zpětných odkazů či dokonce velmi mnoho zaindexovaných stránek, je velmi pravděpodobné, že i přes to, že na SEOmatu je hodnocení Vaší stránky klidně i 95% nebudete na Googlu první.

Možná pro Vás, kteří to teď čtete a Vaše stránka je dělána do posledního znaku podle některého ze řady SEOmatu je to zklamáním, ale je to skutečně tak. Algoritmus vyhledávacího bota, třeba Googlu je velmi specifický kód, který se pořád mění, vylepšuje, aby uživateli podal co nejrelevantnější výsledky a jeho kód je utajen, protože kdyby nebyl, tak by každý dovedl udělat stránku přesně tak, aby byla co nejlepší. Padlo zde slovo utajen, každá společnost, která má vlastní vyhledávač a poskytuje uživatelům obsah internetu si své zdrojové kódy a metody jak to provádí tají, z čehož jasně plyne, že pokud někdo tvrdí, že přesně ví, jak to funguje, tak prostě lže a nebo pracuje v té společnosti a podílí se na jeho vývoji, nicméně pokud tomu tak je, tak Vám to prostě jen tak neřekne.

Co tedy znamená pojem SEO? Mohly by jsme se na toto zeptat některého z odborníku, který Vám na některém z těchto serverů bude radit, co máte s webem udělat aby byl co nejlepší, nicméně se obávám, že ani sám by to netušil. Nechci říct, že je to naprostá zbytečnost používat SEOmaty, ale jejich činnost spadá do řemesla webdesignerského nikoliv  SEOlogického. Asi nebudu sám, komu SEOmaty dělají vrásky, zvlášť když někomu uděláte web a on se najednou vytasí s některým SEOmatem a začne se do detailů ptát, proč zrovna ten jeho web nemá 100% hodnocení a proč není nejlepší…

Na začátku padlo slovo validita zdrojového kódu. Je to úžasný pojem, který se velmi dobře měří a který by přece nemohl v žádném SEOmatu chybět. Vždyť přece když stránka není validní, vyhledávací bot se zakousne a stránku nezaindexuje… No, teď vážně, myslíte že je to reálně? Samozřejmě že ne…

Asi nejznámější ze SEOmatů na českém trhu bude SEO-SERVIS.cz trochu zvláštně nazvaný SEOmat, nicméně mnoho uživatelů jej používá (dokonce i já sám sem občas zabruslím, třeba teď při psaní tohoto článku, abych vlastně věděl, co doopravdy měří), pořád je aktivní a mnoho webů je zde testováno několikrát po sobě, uživatel vždy provede drobnou změnu a sleduje, kolik bodů tím získá.

SEOmaty se dají využít jako informace, pokud na něco zapomenete, velmi často se mi stává, že zapomenu na metatagy typu keywords, robots, description a nebo robots.txt či sitemap.xml, SEOmat nepřítomnost odhalí a alespoň tento základ je dobré ve stránce mít, nicméně šperkovat stránku do zblbnutí a také do posledního detailu? Ale jděte… je to naprosto zbytečné, protože Google bot si to stejně pravděpodobně k srdci nevezme a nebo ano?

K čemu SEOmaty tedy vlastně jsou? Zkuste najít web, který má podle SEOmatu 100% hodnocení a pak se zeptejte autora, jak toho dosáhl, tedy pokud takový web najdete. Pravděpodobně se dozvíte, že aby autor měl 100% hodnocení, musel si vzít „odborníka“ z tohoto serveru, který mu pomohl web vyšperkovat a kterému musel zaplatit určitou částku. Dá se říci, že někomu se zrodila myšlenka vydělávat na neznalosti uživatelů a jak je vidět v případě SEOmatů, velmi se to daří, protože jen málo kdo tuší, co SEO doopravdy je, co do toho spadá.

Další čeho se na SEOmatech můžete všimnout je možnost přidat si Váš výsledek testů na Váš web. Je to perfektní způsob jak vytvořit zpětný odkaz a kdo by se dobrým výsledkem testů nepochlubil že?

SEOmaty Vám nedávají do rukou zázračný nástroj jak dostat svůj web na první místo, spíše se snaží vydělat na Vaší neznalosti a získat si zpětné odkazy z Vašich webů díky výsledkům, z čehož mají více návštěvníku, protože kdo by nechtěl mít lepší web než jeho kamarád? A k čemu jim větší návštěvnost je? Reklama… ale o té zase někdy jindy.

„Líbil se Vám tento článek? Sdílejte ho prosím na sociálních sítích, ať se o něm dozvědí i Vaši kamarádi. Děkuji!“
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on TumblrEmail this to someone